01 Nisan 2009

Özdemir Asaf'dan Hayat Dersi

Sene 2003, Ankara'ya ziyaretine gittiğim bir arkadaşımın dolabında asılı duran kağıda merakla yaklaştıktan sonra hayatımda okuduğum en güzel şiirlerden birine rastlayacağımı nereden bilebilirdim ki?

Okuyun, büyük ustadan bir şiirde hayat dersi alın.

YAS 5 Anne ve babamin birbirlerine bagirmalarininbeni ne kadar korkuttugunu ögrendim.
YAS 7 Mesrubat içerken gülersem içtigimin burnumdangelecegini ögrendim.
YAS 12 Bir seyin degerini anlamanin en iyi yolununbir süre ondan yoksun kalmak oldugunu ögrendim.
YAS 13 Annemle babamin elele tutusmalarinin veöpüsmelerinin beni daima mutlu ettigini ögrendim.
YAS 15 Bazan hayvanlarin kalbimi insanlardan dahafazla isittigini ögrendim.
YAS 18 Ilk gençlik yillarimin keder, saskinlik,istirap ve asktan ibaret oldugunu ögrendim.
YAS 24 Askin kalbimi kirabilecegini ama buna degeroldugunu ögrendim.
YAS 33 Bir arkadasi kaybetmenin en kestirme yolununona ödünç para vermek oldugunu ögrendim.
YAS 36 Önemli olanin baskalarinin benim için nedüsündükleri degil,benim kendi hakkimda ne düsündügümoldugunu ögrendim.
YAS 38 Esimin beni hala sevdigini, tabakta iki elmakaldiginda küçügünü almasindan anlayabilecegimi ögrendim.
YAS 41 Bir insanin kendine olan güveninin,basarisini büyük oranda belirledigini ögrendim.
YAS 44 Annemin beni görmekten her seferinde sonsuzmutluluk duydugunu ögrendim.
YAS 46 Yalnizca minik bir kart göndererek bilebirinin gönlünü aydinlatabilecegimi ögrendim.
YAS 49 Herhangi bir isi yaptigimdan daha iyiyapmaya çalistigimda, o isin yaraticiliga dönüstügünü ögrendim.
YAS 50 Sevgi, evde üretilmemisse, baska yerdeögrenmenin çok güç olabilecegini ögrendim.
YAS 53 Insanlarin bana, izin verdigim biçimdedavrandiklarini ögrendim.
YAS 55 Küçük kararlari aklimla, büyük kararlari isekalbimle almam gerektigini ögrendim.
YAS 64 Mutlulugun parfüm gibi oldugunu, kendimebulastirmadan baskalarina veremeyecegimi ögrendim.
YAS 70 Iyi kalpli ve sevecen olmanin, mükemmelolmaktan daha iyi oldugunu ögrendim.
YAS 82 Sancilar içinde kivransam bile baskalarinabasagrisi olmamam gerektigini ögrendim.
YAS 90 Kiminle evlenecegin kararinin hayattaverilen en önemli karar oldugunu ögrendim.
YAS 95 Ögrenmem gereken daha pek çok seyleroldugunu ögrendim.

"Dün sabaha karsi kendimle konustum.
Ben hep kendime çikan bir yokustum.
Yokusun basinda bir düsman vardi.
Onu vurmaya gittim kendimle vurustum"

Özdemir Asaf

Hiç yorum yok: