14 Şubat 2009

Gerçeklerle Yüzleşme Vakti



Sivasspor maçından beri tüm mağlubiyetler hakemler bağlanmış, manifastolar yayınlanmış, basın toplantıları yapılmış ama takımın 10 kişi olsa da çaresiz futbolu görmezden gelinmiş. 3 hafta böyle idare edilmiş ama 4. maçta gerçekler suratınıza adeta çarpılmış.

Sivasspor mağlubiyeti sonrası bu yazıda "Bir Mağlubiyetten Daha Ötesi" başlığı altında, şurada Kayseri maçı yazısında değinmiştim zaten bu eksikliklere. Bugün bu sonucun alınması sürpriz değil en azından benim için.

Skibbe için bir kaç cümle karalamak istiyorum. Yerden ayağa oynatması ilk başlarda oldukça olumlu izlenim yaratmış bizde ama bugün görülüyor ki verebildiği tek şey buymuş. Yumuşak yapısı ile bir gruba liderlik yapabilmekten çok uzak Skibbe. Oyuna müdahaleleri de yeterli düzeyde değil. Bundan sonra Bordeaux maçında şapkadan tavşan çıkarabilir ama Galatasaray bu istikrarsız yapısını sürdürmeye devam edecektir.

Polat&Sezgin ikilisi için 2.5 ay önce yazdığımız başka bir yazıda 92-96 dönemi ile birlikte düşünüldüğünde ilk Kalli seçimi dışında çok kötü teknik direktör tercihleri ile takımın yıl başına 1 teknik adam ile çalışma gibi bir istikrarsızlığı sahip olmasının en baş sebepleri olduklarını belirtmiştim. An itibari ile görülüyor ki Skibbe yanlış seçim olmuş, oynanan kumar tutmamış. Yıllardır bu işin içinde olan insanların böyle hatalar yapmaları akıl karı değil, anlam veremiyorum gerçekten.

Rakipler puan kaybetse de kendi göbeğini kesmekten aciz bir takımın yapabileceklerinin sınırının şampiyonluk ile kesişmesi çok zordur. Galatasaray için de durumun özeti budur!

Hiç yorum yok: