04 Ocak 2011

Bıçak Sırtı ve Kurtuluş

















Tam bir bıçak sırtı transfer bu. Geçen sezon kadro dışı kalmasaydı Fenerbahçe'nin şampiyon olması içte bile değildi, kesinlikle takıma katkı yapacaktı. Taaa o zamanlardan beri adı hep anıldı Galatasaray ile, transfer ihtimalinin oluştuğu ilk anlardan beri herp sorguladım bu olasılığın gerçekleşmesinin artılarını eksilerini. Yetenek konusunda kesinlikle benim açımdan soru işareti yok, sağ çizgide de ve en önemlisi ileri uçta da aynı verimde oynayacağına dair şüphem yok. Şu anda takımın eksik olan teknik kapasitesini yukarı doğru taşıyacaktır, lakin...

İşte burada soru işaretleri sıralanmaya başlıyor, Fenerbahçe'nin yeteneklerine rağmen ısrarla kadro dışında kalmasına göz yumması ciddi ciddi düşündürüyor beni. Galatasaray kendi içerisinde bütünlüğü, disiplini sağlamış olsa yersiz olan yerli-yabancı ayrımını geçmişte bıraksa emin olun bu değirmen içerisinde dövülür, yola gelir derdim ama ortada umut verici bir Galatasaray manzarası yok asıl mesele de bu zaten. Siz yeterince olgun bir yapıdaysanız böyle bir arızayı kaldırabilir bünyeniz, oysa mevcut durum bunun için elverişli şartları oluşturmuyor.

Polat-Sezgin ikilisi ve tabiki Hagi ateşten bir gömlek giymiştir bu transfer ile. Alınan riskin yanında özellikle önümüzdeki seneden itibaren ödenecek olan yıllık 1.250 milyon euro oldukça fazla, garanti paranın azaltılıp maç başına ödemenim fazlasıyla ön plana çıkarılması gerekirdi ki risk azaltılsın.

Her türlü defosuna rağmen yeteneklerini, yapabileceklerini bildiğim için Kazım transferine bütünü ile HAYIR diyemiyorum, bir umudum var benim. Serdar Özkan vakasında umutsuzdum tablo ortada fakat bu sefer hissettiklerim farklı. Takım içerisinde ki dengenin sağlanması için Serdar Özkan'ın da gönderilmesi olmazsa olmaz artık hem kelepçeli aktivitelerin başlamasını önleme hem de takımdan bir gereksiz ismi daha temizleme açısından gerekli bir hamle bu.

Hayırlı olsun demek gerek ama başlıkta da yazdık durum bıçak sırtı, bu yol her yere çıkabilir artık bense bir MFÖ şarkısını "Benim Hala Umudum Var"ı mırıldanıyorum.



















Galatasaray için yapılacak transferler kadar takıma yarar sağlayamayacak isimlerin gönderilmesi de önemli bir mevzu. Ali Turan'ın gidişi bu açıdan bakınca değerli tıpkı Serdar Özkan'ın gidecek olması gibi. Bunlardan takımın temizlenmesinin de en az yeni bir ismin takıma katılması kadar değerli olduğunu belirtmek gerek.

Hiç yorum yok: