06 Temmuz 2010

Abdulkader Keita Katar'da...














Galatasaray.org'a bu sabah girilmiş haberi ve Katar El Saad'a  8.150.000 euro'ya transfer olmuş Keita. 29 yaşındaki bir oyuncu için Katar toprakları erken gibi dursa da demek ki Keita tarafında paranın sıcak yüzü daha cazip görünmüş, yoksa üst düzey turnuvalar içerisinde yer almak, Avrupa futbolunun bir parçası olmak gibi düşüncelerin gölgesinde devam etmek isterdi kariyerine.

Bu transferin Keita'nın şova dönük futbolu da göz önüne alındığında taraftarlar arasında "isyan" çıkaracağı ortada ama gerek Fildişili oyuncunun yapısı gerekse de Rijkaard'ın oynatmaya çalıştığı futbol göz önüne alındığında aradaki uyumsuzluklar dikkat çekiciydi. Driplingçi ama pas futboluna uymayan yapısı ve her şeyden önemlisi zaman zaman "beyin-ayak koordinasyonunu kaybetmişçesine" yapmış olduğu hareketler vazgeçilmeyecek bir oyuncu oluşunun ilk belirtileriydi benim için. İlk transfer edildiğinde Lille'deki Şampiyonlar Ligi performansından dolayı gayet olumlu bulmuştum transferi ama detaylı izlemek çok farklıymış, zaman içerisinde kendisi hakkında olumlu düşüncelerimin değiştiriğini söyleyebilirim. Bu açıdan gidişini kesinlikle bir kayıp olarak değil, eğer becerebilirse bu yönetim daha uygun fiyata daha iyi bir isimle doldurmak için bir fırsat olarak görüyorum.

Buradaki tek soru işareti bu bölgede beklenenleri yapabilecek yetenekte ismi bulabilecek organizasyona sahip olunup olunmadığıdır ki şu ana kadar gördüklerimiz pek de iç açıcı değildi.

Yapılacak transfer ile ilgili tek temennide bulunacağım, umarım Dos Santos düşünülmüyordur bu bölge için.   Yetenekli ama bal yapmayan arı kıvamında oluşu negatif duruşumun en büyük sebebi. Rijkaard'ın kafasında sağ çizgide onu oynatmak gibi bir düşünce olabilir, umarım yanılıyorumdur.

2 yorum:

Unknown dedi ki...

her ne kadar disiplinsiz ve aldatmaya yönelik hareketleriyle zihnimde negatif algı oluştursada keita nın yönetilememiş bir büyük yetenek olduğunu düşünüyorum.. lincoln ile kıyaslamayacağım ama aynı kategoride değerlendiriyorum.bu olay benim gözümde futbolu yöneten zihniyetin başarısızlığıdır.. hele ki bu zihniyet o kanadı serdar özkanla doldurmayı planlıyorsa...

Sacit Tekin dedi ki...

Keita mevzusuna centilmenlik dışı hareketler açısından bakmadım hiç. Yakışıksız bulsam da bazı hareketlerini sırf bu nedenle oyuncu göndermek de saçma geliyor bana. Daha çok Keita'nın top takım sistemi içerisindeki yeri ve oyun içerisindeki ölçüsüzlüğüydü beni Keita'nın yeri doldurulabilir düşüncesine iten.

Sedar Özkan'ın Keita'nın alternatifi olarak düşünüleceğine ihtimal dahi vermek istemiyorum ama bu transferi orta saha-stoper-forvet transferleri için kaynak yaratma çabası olarak görmek de mümkün olduğundan ne yazık ki böyle bir sona da mahkum olabiliriz,işte o en kötüsü olabilir.